söndag 21 september 2014

Två veckor idag

Så det här blir en annan typ av blogg, inte lika fokuserad på kärleken även om kärleken till saker är det som driver saker framåt... Inte lika mycket om pojkarna i mitt liv då, det kanske är en bättre beskrivning.
Idag har jag iallafall bott i min lägenhet här i Haninge i precis två veckor. På tisdag har jag gått två hela veckor i skolan + gått runt som en hemlös och vilsen person ca. 14 ggr i Stockholms innerstad. Borttappad.
Jag gillar det dock, allt det nya och anonyma... För Stockholm är väldigt anonymt och ibland är det så himla skönt att inte bli sedd. Folk tittar liksom inte här, det finns så många konstiga människor att man redan verkar ha sett "allt" och därmed kan man gå ut i crazy outfits och plommonlila läppar om man vill. Ingen kommer att se ändå. Hade gråtit häromdagen och var i stan, såg ut som en panda och ingen reagerade. Fun!
Sen är allt väldigt busy, det är en stressig miljö och få tar sig tiden att stanna för att fota eller försöka hitta inspiration. Jag hittar mest inspiration (förutom i speciella människor) utomhus och vill gärna sätta mig med ett blankt block mitt i stan någonstans... Det är lite "I'm the only one" när det kommer till sånt. Här sitter man inte vid vattnet och vinkar till alla tyska turister på paddan, här är man på väg till eller från någonting.
Man kommer in i det snabbt. Farten, reglerna, dialekten och tunnelbanesystemet t ex. Jag är lite fascinerad över hur stort det faktiskt är, Göteborg kommer kännas som en småstad när jag hälsar på där nästa gång.
Jag har världens bästa klass! 11 vackra personer, alla på sitt sätt, alla med sin stil. Miljön på skolan är precis som man kan tänka sig att det hade varit om Glee fanns på riktigt. De sjungs i korridorerna och nästan alla har det där estetiska ljuset runt sig. Jag älskar det.
Och jag tonsatte min första låt i onsdags, eller framförde den lite knaggligt då iallafall... Den behövs jobbas på, men det känns bra att ha gjort det och faktiskt stått framför folk och sjungit, förhoppningsvis kan min kropp hantera det bättre nästa gång (och inte bete sig som att jag stod med en pistol riktad mot tinningen...)

Ni ska jag städa, dirty laundry central härinne.
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar